اتاق فرار اکسین سنتر آمل با نام شکنجه گاه مخوف، توسط تیم ایکس اسکیپ طراحی شد. این اتاق فرار اقتباسی از اتاق فرار قدیمی این مجموعه به نام سوخانوفکا بود که با نقشه و معماهای جدید به بهره برداری رسید. برای تیغه های جدا کننده در این پروژه از قوطی های فلزی و نئوپان استفاده شد. که بتواند سهولت نصب و همچنین استحکام کافی را دارا باشد. برای دیوارهای اتاق اول از رنگ، اتاق دوم از پوسته درخت و اتاق سوم از رنگ بهمراه دکور زندان و در اتاق چهارم از رنگ بهمراه دکور بیمارستانی استفاده شد.
اتاق اول:
میز فلزی، صندلی تاشو، قفسه 5 طبقه فلزی، کمد فلزی ( برای پوشاندن راه ورود به اتاق بعد)، جعبه جوبی ترجیحا با تم نظامی، ماشین تایپ ( برای استفاده در معما)، دبه 20 لیتری فلزی بنزین ( برای استفاده در اکت).
اتاق دوم:
دو عدد تابوت چوبی، جعبه چوبی ترجیحا با تم نظامی.
اتاق سوم:
2 عدد تخت، دو عدد سینی غذاخوری
اتاق چهارم:
آبشخور گوساله 4تایی، تخت بیمارستانی، جای سرم، کمد بیمارستانی، ترولی
در شکل زیر نقشه بازی را مشاهده می کنید.
چالشهای اتاق فرار
طراحی اتاق فرار یک فرآیند جذاب است که نیازمند ترکیبی از خلاقیت، منطق، و توجه به جزئیات است. اینجا چند چالش مهم در طراحی اتاقهای فرار وجود دارد:
1. **ارائه چالش منطقی و جذاب**: اتاق فرار باید چالشی باشد که بازیکنان را ترغیب به حل مسئله کند. باید معماها و پازلهای منطقی و جذابی داشته باشد که تا زمانی که بازیکنان آنها را حل نکنند، ایجاد احساس نیاز و اشتیاق در آنها را داشته باشد.
2. **تنوع و اصالت**: اتاق فرار باید تنوع و اصالت داشته باشد تا بازیکنان حس کنند هر گاه به یک اتاق جدید وارد شوند، با چیزهای جدید و جذابی روبرو شدهاند. این تنوع میتواند از طریق استفاده از معماها، پازلها، داستانها، و تجربیات بصری و شنیداری مختلف به دست آید.
3. **ادغام داستان**: یک اتاق فرار بیشتر از یک مجموعه از معماها و پازلها است؛ باید داستان جذابی را کنار با آن ارائه دهد. این داستان میتواند به شخصیتهایی مرتبط با اتاق، یا به یک موضوع خاص اشاره کند که بازیکنان را درگیر و شریک داستان کند.
4. **میزان چالش**: اگر چالش زیاد باشد، بازیکنان احساس ناامیدی و خستگی میکنند. اگر کم باشد، احساس پر رونقی به بازیکنان نخواهد داشت.
5. **تعادل بین گروه و تک نفره**: برخی اتاقهای فرار برای گروههای بزرگ طراحی شدهاند، در حالی که دیگری برای افراد تنها مناسباند. طراح باید تعادلی مناسب بین این دو را در نظر بگیرد تا هم گروههای بزرگ بتوانند از تعامل و همکاری لذت ببرند و هم افراد تنها بتوانند احساس رقابت و تحول در بازی کنند.
6. **امکانات ایمنی**: طراحی باید از نظر ایمنی بررسی شود، مطمئن شوید که هیچ خطری برای بازیکنان وجود ندارد و همه امکانات ایمنی لازم فراهم شدهاند.
هر چند که این فقط چند چالش اساسی در طراحی اتاقهای فرار هستند و در واقعیت، هر یک از طراحان بازی ممکن است با چالشها و موارد خاص دیگری مواجه شوند که نیازمند راهکارهای خلاقانه و منطقی هستند.
رزرو اتاق فرار اکسین آمل
برای رزرو این اتاق فرار با شماره تماس 09394413321 میتوانید تماس بگیرید. آدرس این اتاق فرار آمل، ابتدای جاده هراز،مجتمع پردیس سینمایی می باشد.